• Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2021/2022

• 24 czerwca 2022 roku na sali gimnastycznej odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2021/2022. O godzinie 9 odbyło się zakończenie klas I- III. O godzinie 10 odbyło się zakończenie klas starszych.Dla klasy VIII był to ostatni dzień w naszej szkole. Pojawiły się łzy wzruszenia. Były wspomnienia, życzenia i podziękowania. Naszym absolwentom życzymy powodzenia, realizacji planów, wymarzonej szkoły, nowych wspaniałych przyjaciół i nauczycieli. Trzymamy za Was kciuki! Cudownych i bezpiecznych wakacji!

• Pożegnanie oddziału przedszkolnego

• „Żegnamy zerówkę radosny piękny czas, idziemy do szkoły niech dalej uczy  nas.”

Tymi słowami dzieci z oddziału przedszkolnego zakończyły swój pierwszy rok w  naszej szkole. Podczas uroczystego apelu dzieci mogły popisać się swoimi umiejętnościami wokalnymi i recytatorskimi. Na zakończenie dzieci otrzymały z rąk pani dyrektor pamiątkowe dyplomy i książkę. Podziękowania otrzymali również rodzice, którzy w szczególny sposób angażowali się w życie szkoły.

• Stypendia Wójta Gminy Puck

• 21 czerwca w Domu Kultury w Żelistrzewie odbyła się gala, na której wręczono stypendia naukowe, artystyczne i sportowe wyróżniającym się uczniom Gminy Puck. Wśród stypendystów znalazły się dwie uczennice naszej szkoły tj. Gabriela Kędzia z klasy 8 i Agata Boszke z klasy 6. Obie osiągnęły w tym roku szkolnym bardzo wysokie wyniki w nauce i były laureatami wielu konkursów. Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.

W czasie uroczystości wystąpił nasz chór szkolny, który zaprezentował 3 piosenki. Warto dodać, że uczennice nagrodzone Stypendiami Wójta Gminy Puck, są też członkami zespołu.

• Poznajemy pracę na gospodarstwie rolnym

• W dniu 21 czerwca uczniowie z klasy pierwszej oraz oddziału przedszkolnego wybrali się na wycieczkę do gospodarstwa rolnego. Celem wyjścia było poznanie różnych maszyn rolniczych, zainteresowanie dzieci życiem zwierząt hodowlanych, rozbudzanie ciekawości dotyczącej sposobu hodowli i opieki nad kurami i  krowami. Po obejrzeniu zwierząt i maszyn dzieci bawiły się na przydomowym placyku zabaw. Na zakończenie pan Gospodarz pokazał nam swój ogród, w którym pięknie wzrastają ogórki i dojrzewają pomidory oraz inne warzywa. Serdecznie dziękujemy rodzicom Basi za miłe przyjęcie, poświęcony czas i słodki poczęstunek.

• Malarstwo na szkle - warsztaty.

• Kolejne spotkanie z artystami - panią Marią Krause i Wojciechem Wesserlingiem przyniosło wiele wrażeń i nowych doświadczeń. Tym razem dzieci poznały sztukę malowania na szkle, ozdabiania kamieni oraz utrwaliły umiejętności rzeźbienia. Spotkanie stało się okazją do do integracji dzieci ze Swarzewa. Wspólna pasja przyniosła wiele radości zarówno przedszkolakom jak i starszym koleżankom i kolegom ze szkoły. Dziękujemy organizatorkom - pani Sołtys oraz pani Wiesi za wspaniałe i ciekawe lekcje o regionie.

• Bal ósmoklasistów

• Na Balu ósmoklasisty nogi same się rwały do tańca, aż się nie chciało wracać do domu. Wszyscy bawili się wspaniale, co widać na załączonych zdjęciach. Oprócz tańca były też inne atrakcje: instagramowa ścianka, zabawy taneczne oraz mnóstwo pysznego jedzenia. Taki bal się ma tylko raz.

• Dzień Mamy i Taty

• Z okazji Święta Mamy i Taty klasy 0-III przygotowały dla swoich rodziców program artystyczny oraz upominki. Wierszykami, piosenkami, tańcami i życzeniami dzieci podziękowały rodzicom za ich miłóść, która zostaje jak światło na całe życie. Występom tym towarzyszyło wiele emocji okazywanych nie tylko przez dzieci, lecz także przez rodziców. Panowała podniosła atmosfera. Dziękujemy rodzicom za przybycie, życzliwość i ciepłe słowa. Uroczystość odbyła się 14 czerwca.

• Przedstawienie profilaktyczne

• 9 czerwca Teatr Kurtyna zaprezentował spektakl "Nowy trend". Jest to historia przebojowej uczennicy Weroniki i chłopaka o imieniu Kamil. Bezpieczeństwo, profilaktyka zachowań ryzykownych: troska o własne bezpieczeństwo w relacjach opartych o kontakty w Sieci, rozwijanie postaw opartych na odpowiedzialności za dokonywane wybory, umiejętność przewidywania konsekwencji podejmowanych decyzji - takie wartości przedstawiono naszym uczniom w tym spektaklu.

• Lekkoatletyczne Mistrzostwa Szkół Podstawowych

• Dnia 9 czerwca 2022 roku w Pucku odbyły się Lekkoatletyczne Mistrzostwa Szkół Podstawowych Powiatu Puckiego. Nasi uczniowie zaprezentowali się z bardzo dobrej strony. Na szczególne wyróżnienie zasługuje Maciej Więzik, który zajął 3 miejsce w biegu na 60 m.

• Warsztaty ceramiczne klasy 1

• W czerwcu rodzice dzieci klasy pierwszej zorganizowali wspaniałą wiosenną niespodziankę. Uczniowie mogli dwukrotnie uczestniczyć w warsztatach ceramicznych we Władysławowie. Podczas wycieczki dzieci uzyskały wiele cennych informacji dotyczących procesów, które zachodzą podczas pracy w glinie. Dowiedziały się między innymi co to biskwit, na czym polega wygładzanie, szkliwienie, wypalanie. Mogły też samodzielnie wykonać wiele drobnych przedmiotów w glinie. Umiejętności nabyte podczas warsztatów ceramicznych, pozwolą uczniom na samodzielne próby tworzenia w warunkach domowych. Dodatkową atrakcją wyjazdu był przejazd autobusem PKS, wizyta w lodziarni oraz na placu zabaw.

• Wycieczka do Warszawy

• Dnia 31.05.2022 o godzinie 6.45 wyjechaliśmy ze Swarzewa na kilkudniową wycieczkę do Warszawy. Podróż minęła nam bardzo szybko oraz w przyjemnej atmosferze. Pierwszym punktem naszej wyprawy był kościół p.w. św. Stanisława Kostki, przy którym znajduje się grób błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki. Postawiliśmy znicze oraz odmówiliśmy krótką modlitwę. Zwiedziliśmy również muzeum poświęcone wyżej wymienionemu księdzu. Następnym punktem naszej wycieczki był PGE Narodowy. Tam mogliśmy zwiedzić m.in. szatnię piłkarzy oraz wejść na taras widokowy. Mieliśmy też okazję zobaczyć, jak pracownicy obiektu rozkładają murawę na nadchodzący mecz Polska-Belgia. Ale emocje! Zdjęcie z koszulką Lewandowskiego! Marzenie wielu z nas się spełniło! Potem udaliśmy się do miejsca noclegowego w Ożarowie Mazowieckim. W wolnym czasie mogliśmy grać w piłkę nożną i siatkówkę oraz relaksować się na huśtawkach.

Następnego dnia zwiedzanie zaczęliśmy od Muzeum Powstania Warszawskiego. Mieliśmy wspaniałych przewodników, dlatego dowiedzieliśmy się wielu, ciekawych informacji na temat powstania. Zobaczyliśmy krótki film o zbombardowanej Warszawie. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy, były Bulwary Wiślane. Udaliśmy się tam metrem. Po spacerze słynnymi schodkami nad Wisłą, wykonaniu zdjęć przy pomniku nadwiślańskiej Syrenki, dotarliśmy do Biblioteki Uniwersyteckiej. Na dachu tego budynku znajdują się piękne ogrody i taras. Widoki z tamtego miejsca były niesamowite! Stamtąd udaliśmy się na Stare Powązki, zobaczyliśmy groby m.in.: Leopolda Staffa, Marii Dąbrowskiej, Wojciecha Młynarskiego oraz rodziców Fryderyka Chopina. Później pojechaliśmy na Powązki Wojskowe. Udaliśmy się na miejsce spoczynku bohaterów książki pt. "Kamienie na szaniec” autorstwa Aleksandra Kamińskiego. Był to ostatni punkt podróży tego dnia.

02.06.2022r. mieliśmy w planie zwiedzanie Starego Miasta. Spacerując Krakowskim Przedmieściem podziwialiśmy kościół p.w. św. Anny, Pałac Prezydencki oraz Plac Piłsudskiego z Grobem Nieznanego Żołnierza. Mieliśmy również okazję zobaczyć zmianę warty. Potem udaliśmy się do Zamku Królewskiego, gdzie poznaliśmy historię zamku oraz podziwialiśmy przepiękne komnaty. Stamtąd udaliśmy się na Plac Zamkowy z Kolumną Zygmunta III Wazy, punkt widokowy na Górze Gnojnej, Rynek Starego miasta z pomnikiem Syrenki. Poza tym zobaczyliśmy Barbakan i Pomnik Małego Powstańca oraz odwiedziliśmy archikatedrę p.w. św. Jana Chrzciciela, gdzie spoczywa kardynał Stefan Wyszyński. Następnie przejeżdżając Trakt Królewski dotarliśmy do zespołu pałacowo – parkowego w Wilanowie. Kolejnym punktem tego dnia był budynek Sejmu, w którym największe wrażenie zrobiła sala posiedzeń oraz Muzeum Wojska Polskiego, gdzie chłopcy mieli okazję wykazania się wiedzą na temat sprzętu wojskowego.

Ostatniego dnia odwiedziliśmy Pałac Kultury i Nauki, w którym z 30 piętra oglądaliśmy panoramę Warszawy. Potem udaliśmy się do miejsca, gdzie znajduje się autentyczny fragment muru Getta Warszawskiego. Ostatnim Punktem wycieczki był Belweder oraz Łazienki Królewskie, które stanowią piękny kompleks parkowo - pałacowy. Uczniowie mieli okazję podziwiać Pałac na Wyspie, Teatr na Wodzie, Biały Dom, pomnik Fryderyka Chopina i Henryka Sienkiewicza.

Wycieczka była bardzo ciekawa i jestem pewna, że jeszcze nie raz wrócę w tamte miejsca.

Gabriela Kędzia klasa 8

• Dzień Dziecka

• 1 czerwca to święto wszystkich dzieci na całym świecie. Ten dzień w naszej szkole również upłynął w wyjątkowej atmosferze. Zajęcia w klasach 0-3 rozpoczęły się od przywitania uczniów, przedstawienia programu dnia. Nie zabrakło także telefonicznych życzeń od pani Dyrektor. Po małej gimnastyce na rozgrzewkę, uczniowie dzielnie rywalizowali w przeróżnych zawodach i zabawach sportowo-rekreacyjnych. Rodzice natomiast zatroszczyli się o liczne niespodzianki.  Były kolorowe tatuaże, malowanie buziek, magiczne bańki mydlane, wata cukrowa, kiełbaski z grilla, gofry. Na zakończenie na wszystkich czekały pyszne lody. To był wyjątkowy dzień, który dostarczył nam wielu emocji.

• Zajęcia z rzeźbiarzem w Domu Kaszubskim

• Spotkanie w Domu Kaszubskim z rzeźbiarzem było okazją do ćwiczenia zdolności manualnych oraz wyobraźni. Artysta zwrócił uwagę na szukanie w sobie talentów i ich pielęgnowaniu. Pasja, zainteresowania są nam potrzebne do działania. Nic tak nie relaksuje jak chwila oderwania się od codzienności. Dziękujemy za tą cenną wiedzę i zdobyte umiejętności.

• Kontakt

• Szkoła Podstawowa im. Księdza Biskupa Konstantyna Dominika w Swarzewie
        • tel/fax: 58 674 09 97
        • 84-100 Puck ul. Szkolna 36 Dyrektor: mgr Bożena Korth Poland
        • sekretarz szkoły - sekretariat@spswarzewo.pl Dyrektor szkoły - dyrektor@spswarzewo.pl Pedagog i psycholog szkolny - pedagog@spswarzewo.pl