• Zakończenie roku szkolnego 2022/2023.

• 23 czerwca na sali gimnastycznej w naszej szkole odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2022/2023. O godzinie 9.00 zebrały się dzieci z klas I-III. O godzinie 10.00 odbyło się zakończenie klas starszych połączone z pożegnaniem klasy VIII. Jak co roku przy tej okazji pojawiły się łzy wzruszenia, wspomnienia oraz podziękowania. Naszym absolwentom życzymy z całego serca powodzenia w nowych szkołach, realizacji życiowych celów oraz marzeń. Kibicujemy Wam z całego serca i życzymy udanych wakacji!

• Pożegnanie oddziału przedszkolnego

• „Chociaż słońce jasno świeci,
            Trochę smutne są dziś dzieci.
            Bo koniec roku, przedszkola mija czas,
            Teraz wakacje czekają nas”

Czwartek 22.06.2023 r. był ważnym dniem dla dzieci z oddziału  przedszkolnego,  odbyła się bowiem uroczystość zakończenia roku szkolnego.  Dzieci zakończyły tym samym pierwszy etap w swoim życiu - etap przedszkolny. Zerówkowicze  zaprezentowały program  artystyczny,  którym wprowadziły Nas w wakacyjny nastrój.

Po występach wszystkie dzieci otrzymały dyplomy wręczone przez Panią Dyrektor oraz książeczki, które będą przypominały im okres przygotowujący do podjęcia nauki w szkole. Pani Dyrektor złożyła podziękowania Rodzicom za całoroczną pomoc oraz wspaniałą współpracę.

Dziękujemy wszystkim dzieciom za ten wspaniały rok, życzymy wesołych i bezpiecznych wakacji oraz powodzenia w klasie pierwszej.

• Podsumowanie konkursów szkolnych

• Tradycyjnie, dzień przed zakończeniem roku szkolnego następuje podsumowanie II półrocza. Uczniowie otrzymują nagrody za udział w konkursach i zawodach szkolnych.

• Bal ósmoklasistów

• W środę 21 czerwca o godzinie 17.30 w naszej szkole rozpoczął się bal ósmoklasistów. Od samego początku imprezy nasza młodzież bawiła się przy dyskotekowej muzyce. Nie zabrakło pysznego poczęstunku, brawurowo wykonanej belgijki oraz pamiątkowych sesji fotograficznych. Za zorganizowanie tak wspaniałego balu gorące brawa należą się rodzicom, a młodzieży - podziękowania za kulturalną i niezapomnianą zabawę. Taką imprezę z pewnością będziemy wspominać bardzo długo.

• Stypendia Wójta Gminy Puck

• 21 czerwca w Żelistrzewie odbyła się uroczysta gala, na której zostały wręczone stypendia naukowe, artystyczne i sportowe wyróżniającym się uczniom Gminy Puck za rok szkolny 2022/2023. Wśród laureatów znaleźli się nasi siódmoklasiści: Agata Boszke, Marta Józkowicz i Franciszek Proena. Warto dodać, że nagrodzono 60 osób , zaś złożonych wniosków było aż 151. Tym bardziej gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
            Na zakończenie uroczystości wystąpił nasz szkolny chór, który, jak zwykle, zachwycił wszystkich uczestników gali.

• Spotkanie z sędzią Anną Marią Wesołowską

• W środę / 21.06.2023r/ Naszą Szkołę odwiedził niecodzienny gość -  Anna Maria Wesołowska -  polska prawniczka, sędzia w stanie spoczynku, osobowość telewizyjna. Pani Maria odbyła spotkanie ze starszą i młodszą grupą, Uczniowie mieli niesamowitą okazję dowiedzieć się jakie są teraz aktualnie obowiązujące w Polsce przepisy dotyczące dzieci i młodzieży, i za co można otrzymać karę. Wszyscy byli zachwyceni wizytą. Każdy uczeń otrzymał drobny upominek w postaci zdjęcia z autografem. Mamy nadzieję na dłuższą współpracę.

• Wycieczka klasy 2

• 20 czerwca klasa druga spędziła czas na polu namiotowym Chałupy 3, gdzie pod okiem przemiłego instruktora dzieci uczyły się podstaw pływania na deskach windsurfingowych. Początki, rzecz jasna nie były łatwe. Ale ich siła walki była wielka, co spowodowało, że dzieci coraz lepiej utrzymywały się na deskach. Po lekcji pływania uczniowie zostali poczęstowani smacznym obiadem. Po takim wysiłku apetyty dopisywały. Wyjazd ten był doskonałą okazją do integracji klasy oraz do wdrażania uczniów do przestrzegania higieny, bezpieczeństwa w wodzie oraz promowania zasad zdrowego stylu życia. Serdeczne podziękowania kierujemy do Rodziny naszej uczennicy Mai, dzięki której ta wspaniała wycieczka mogła się odbyć.

• Drożdżówki

• 20 czerwca w oddziale przedszkolnym królowały... DROŻDŻÓWKI!!!! Nic nie smakuje lepiej niż samodzielnie przygotowana przekąska. Dziękujemy Pani Kindze za pomoc w przygotowaniu tych pyszności.

• Wycieczka chóru szkolnego

• W piękny czerwcowy dzień chórzystki, wraz z opiekunkami udały się pieszo do Pucka. Celem był poczęstunek w restauracji MCDonald’s. To nagroda za całoroczną pracę i pierwsze miejsce w Przeglądzie Muzyki Szkolnej. Radość i dobry nastrój towarzyszyły całej wyprawie.

• Wycieczka grupy kaszubskiej do Agroturu w Nowej Wsi Przywidzkiej

• Kaszuby na sportowo

Kaszuby wciąż zaskakują swoim pięknem i bogactwem atrakcji turystycznych. Region, w którym mieszkamy posiada niezwykłą historię, kulturę i tradycję. Dzieci i młodzież uczące się języka kaszubskiego mają okazję tego doświadczać. Za całoroczną naukę o regionie uczniowie otrzymali nagrodę w postaci wycieczki, tym razem pod hasłem Kaszuby na sportowo. Celem wyprawy było Sportowe Gospodarstwo Agroturystyczne w Nowej Wsi Przywidzkiej. Organizatorzy zapewnili dzieciom i młodzieży nietuzinkowe atrakcje. Park linowy, tor komandos, dojenie krowy to tylko niektóre uciechy... Po dwudniowej zabawie wszyscy wrócili zmęczeni i zadowoleni. Niektórzy bardzo chętnie zostaliby na dłużej.    Gospodarzom, trenerom Wiôldżé Bóg zaplac!

• Dzień Rodzica

• Dzień Mamy i Taty to jedne z najpiękniejszych dni w roku. 15 czerwca najmłodsi uczniowie naszej szkoły przygotowali  dla swoich rodziców niespodziankę - "Dzień Mamy i Taty na sportowo”. Najpierw dzieci zaprezentowały część artystyczną, podczas której recytowały, śpiewały i tańczyły. Po występie nadszedł czas na potyczki sportowe. Wszyscy chętnie uczestniczyli w proponowanych konkurencjach. Na koniec pociechy  odśpiewały  „Żyj nam 100 lat”,  wręczyły upominki i obsypały rodziców tysiącem całusów.  Dziękujemy rodzicom za przybycie i aktywny udział w spotkaniu.

• Wizyta u mechanika samochodowego

• ,,Mechanik samochodowy''

Kiedy auto się zepsuje, wnet laweta je holuje.
            Do warsztatu, do naprawy, tam mechanik, pełen wprawy.
            Ma narzędzi aż po dach, więc naprawi je rach-ciach!

Młotki leżą tuż przy wkrętach, klucze tuż przy śrubokrętach.
            A na środku jest podnośnik...taki z niego aut miłośnik!
            Tylko spojrzy i już wie, co w tym aucie psuje się.

Tutaj spojrzał, tam obejrzał, tu popatrzył, a tam wejrzał.
            Defekt został rozpoznany: tylne koło do wymiany.
            Już podnośnik je podnosi, już mechanik drugie wnosi.

I montuje zapasowe...i już auto jest jak nowe!
            Można jechać, już zrobione! Można jechać w każdą stronę!

Krzysztof Roguski

We wtorek 6 czerwca dzieci z oddziału przedszkolnego odwiedziły warsztat samochodowy „ ALEX Auto Serwis”. Wycieczka obfitowała w wiele pozytywnych wrażeń i emocji a zakończyła się  ….ogniskiem z kiełbaskami!!!!!

Dziękujemy Panie Adamie!!

• Finał Konkursu Rodnej Mowy

• W dniach 3 - 4 czerwca w Chmielnie odbył się finał  Konkursu Recytatorskiego Literatury Kaszubskiej Rodnô Mòwa.Chmielno - to niezwykle malowniczo położona wieś w powiecie kartuskim. Przez dwa ostatnie dni wieś ta pełniła funkcję stolicy języka kaszubskiego. W sobotę gościli tu najlepsi recytatorzy języka regionalnego z całego Pomorza. W niedzielę podczas uroczystej gali nagrodzono laureatów. Występy oceniała komisja konkursowa w składzie: ks. prałat prof. dr hab. Jan Perszon - przewodniczący, dr Tomasz Fopke, Karolina Keler, dr Bożena Ugowska i dr Dariusz Majkowski. Agata Boszke ujęła jury swoją, pełną emocji recytacją tekstów i zajęła I miejsce w kategorii klas VII - VIII. Z całego serca gratulujemy!

• Powiatowy konkurs Lionheart

• 2 czerwca w PZS nr 4 w Wejherowie, odbył się Powiatowy Konkurs z Języka angielskiego Lionheart dla klas ósmych. Do etapu powiatowego zakwalifikował się Wojciech Draws, który godnie reprezentował naszą szkołę.

• Wycieczka do Szczecina, Międzyzdrojów i Świnoujścia

• W końcu się doczekaliśmy! 29 maja głodni wrażeń wyruszyliśmy na wycieczkę, tym razem postanowiliśmy zobaczyć Pomorze Zachodnie.
            Pierwszym punktem było Centrum Słowian i Wikingów, potem udaliśmy się na przeprawę promową, w ten sposób dotarliśmy z wyspy Wolin na wyspę Uznam, a tam na granicę polsko-niemiecką. Spacerowaliśmy po Promenadzie w Świnoujściu, nie mogło zabraknąć lodów. Wieczorem w schronisku, gdy rozgościliśmy się w pokojach, zjedliśmy kolację. Jednak długo nie mogliśmy zasnąć.
            Drugi dzień rozpoczęliśmy od przeprawy promowej, by dotrzeć do Podziemnego Miasta. Tu kapral Bocian oprowadzał nas po okazałych bunkrach i zapoznawał z historią tych miejsc. To była bardzo ciekawa lekcja historii. Potem odwiedziliśmy Pokazową Zagrodę Żubrów w Wolińskim Parku Narodowym. Promenada, okazałe molo i Aleja Gwiazd w Międzyzdrojach to były kolejne punkty naszej wyprawy. Tu też zjedliśmy obiad, mogliśmy skosztować lodów, gofrów, kupić pamiątki. Udaliśmy się nad Jezioro Turkusowe oraz na Gosań -najwyższy klif polskiego wybrzeża. Wieczorem wróciliśmy do schroniska, zjedliśmy posiłek.
            W środę, 31 maja, czyli ostatniego dnia naszej wyprawy, zwiedzaliśmy Szczecin. Rozpoczęliśmy od Wałów Chrobrego, potem był kościół z wieżą widokową, Zamek Książąt Pomorskich, Brama Siedmiu Płaszczy, przepiękna Filharmonia. Troszkę odpoczęliśmy na Jasnych Błoniach. Na koniec zwiedziliśmy Muzeum Techniki i Komunikacji O godzinie 14.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Tradycyjnie zatrzymaliśmy się w MCDonaldzie, aby coś zjeść.
            Do domu wróciliśmy przed 22 .00 zmęczeni, ale bardzo zadowoleni. Już zastanawiamy się, dokąd pojedziemy w przyszłym roku.

• Dzień Dziecka w Parku Ewolucji

• Dnia 31 maja br. uczniowie klas 0-3 zwiedzili Park Ewolucji w Sławutówku. Uczestnicy poznali dzieje Ziemi od wielkiego wybuchu do świata starożytnego. Najpierw obejrzeli film w Kinie Prehistorycznym, w czasie którego dowiedzieli się, jak powstała kula ziemska. Kolejnym punktem na trasie zwiedzających była podróż Batyskafem. Następnie uczniowie stanęli oko w oko z największymi prehistorycznymi gadami, czyli dinozaurami, które żyły miliony lat temu na Ziemi. Obejrzeli też “Wystawę Ewolucji Człowieka” przedstawiającą różne gatunki ludzi pierwotnych, od człekokształtnego australopiteka do człowieka rozumnego – homo sapiens. Ogromne wrażenie zrobiła piramida, w której straszyły duchy faraonów, oraz sfinks stojący nieopodal. Następnie dzieci odbyły krótką podróż Dino Pociągiem. Miłym akcentem na zakończenie wycieczki były zajęcia rekreacyjne na placu zabaw.

• Warsztaty "Nasz sąsiad-bocian biały".

• W dniu 29 maja uczniowie z klas 1-3 oraz oddziału przedszkolnego brali udział w warsztatach organizowanych przez Błękitną Szkołę we Władysławowie pod hasłem "Nasz sąsiad-bocian biały". Dzieci uzyskały szeroką wiedzę o tych ptakach. Poznały bliżej naturę bociana białego, jego środowisko życia.Dowiedziały się co jedzą bociany, skąd do nas przylatują, kiedy odlatują i dlaczego to robią? A także o licznych zagrożeniach jakie czyhają na tego pięknego ptaka. Były to bardzo ciekawe informacje.

• Pasowanie na czytelnika - klasa 1

• W bibliotece szkolnej odbyła się niecodzienna uroczystość. Uczniowie klasy I zostali pasowani na czytelników. Wykazali się znajomością zasad obowiązujących w bibliotece, każdy uczeń otrzymał pamiątkowy dyplom, książkę oraz zakładki do książek.

• Kontakt

• Szkoła Podstawowa im. Księdza Biskupa Konstantyna Dominika w Swarzewie
        • tel/fax: 58 674 09 97
        • 84-100 Puck ul. Szkolna 36 Dyrektor: mgr Bożena Korth Poland
        • sekretarz szkoły - sekretariat@spswarzewo.pl Dyrektor szkoły - dyrektor@spswarzewo.pl Pedagog i psycholog szkolny - pedagog@spswarzewo.pl